Grupa II
Grupa II 6.30-16.30
Nauczycielki: Anna Wiśniewska i Beata Rosiak
Nauczyciel języka angielskiego: Agata Błaszczyk (zajęcia w poniedziałki i czwartki o godz. 8.30)
W styczniu uczymy się ...
TYDZIEŃ I
TEMAT: Czy można cofnąć czas?
Zapoznanie z piosenką Cztery pory roku (sł. i muz. Krystyna Gowik)
Ref.: Cztery pory roku idą z nami krok po kroku.
Cały świat zmieniają, gdy w kolory grają.
Biały i zielony, złoty, czarny i czerwony.
Lubią grać w kolory cztery roku pory.
Wiosna kwiaty niesie,
ptaki budzi w lesie.
Uśmiechnięta cały czas,
tańczy raz po raz.
Ref.: Cztery pory roku…
Lato goni słońce.
Biega w dni gorące.
Pływa, skacze aż do chmur.
Burzę płoszy z gór.
Ref.: Cztery pory roku…
Jesień w liściach cała.
Pięknie się ubrała.
I na skrzypcach z wiatrem gra.
La, la, la, la, la.
Ref.: Cztery pory roku…
Zima już na saniach.
Bałwan jej się kłania.
Płaszcz ze śniegu zimie dał,
taki w szafie miał.
TYDZIEŃ II
TEMAT: Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
Zapoznanie z piosenką Pomóż ptakom (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
Zastukały ptaszki w okno:
„Hejże, hejże, dzieci!”.
Zima mrozem postraszyła,
śnieżek z nieba leci!
Ref.: Dajcie ptaszkom ziarnek,
gdy na dworze zima,
gdy na dworze zima,
ptakom pomóc trzeba!
Tata zbija z desek karmnik,
chleb szykuje mama,
słonecznika ziarnka dzieci
wsypią tutaj zaraz.
Ref.: Dajcie ptaszkom…
Ile ptaków jest w karmniku,
jak bardzo się cieszą!
Za jedzenie świergotaniem
podziękują dzieciom!
Ref.: Dajcie ptaszkom…
TYDZIEŃ III
TEMAT: Kto to taki: mama mamy, tata taty.
Zapoznanie z piosenką Moja babcia i mój dziadek (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
Mieszkanie mojej babci
to świat zaczarowany,
na parapetach kwiatki,
na ścianie zegar stary.
W fotelu kot Filemon,
kosz z włóczką, druty srebrne,
i w tym mieszkaniu babcia
najukochańsza na świecie.
Ref: A w kuchni pachnie rosół
i malinowy deser.
U babci jest tak dobrze,
u babci jest bezpiecznie.
Mój dziadek jest niezwykły,
bo wszystko zrobić umie,
naprawi szafkę babci,
zabawkę zreperuje.
I jeździć na rowerze
uczy mnie wciąż wytrwale.
U dziadka jest cudownie,
u dziadka jest tak wspaniale.
Ref: A gdy rodzice czasem
muszą dłużej pracować,
to dziadek świetnie umie
mną się zaopiekować.
TYDZIEŃ IV
TEMAT: Kim będę, gdy dorosnę?
Zapoznanie z piosenką Kim będę w przyszłości (sł. i muz. Krystyna Gowik).
Kim będę w przyszłości, pytają mnie dorośli.
Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.
Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.
Ref.: Babcia mówi: – Bądź lekarzem.
Dziadek: – Bądź drukarzem.
Ciocia: – Zostań pielęgniarką.
Wujek: – Bądź kucharką.
Mama z tatą tak co tydzień zawód mi zmieniają.
Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają.
Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają mnie.
Zawody są ważne, wesołe i poważne.
Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.
Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.
Ref.: Babcia mówi…
Niech każdy pracuje, jak umie i jak czuje.
Ja w przyszłości mogę chcieć całkiem nowy zawód mieć.
Ja w przyszłości mogę chcieć całkiem nowy zawód mieć.
Ref.: Babcia mówi…