Grupa II
Grupa II 6.30-16.30
Nauczycielki: Zofia Karbowiak i Krystyna Beer
Nauczyciel języka angielskiego: Agata Błaszczyk (zajęcia we wtorki i piątki o godz. 8.30)
W kwietniu uczymy się ...
TYDZIEŃ I
Temat: Mamy różne charaktery
Słuchanie wiersza pt. „Nasze emocje”(B. Szelągowska)
Radość mam w sercu, więc śmieję się!
A kiedy płaczę? Gdy jest mi źle.
Często się boję, choć nie chcę wcale…
A skąd się biorą smutki i żale?
Zdarza się – nogą ze złości tupię
i myślę sobie, że coś jest głupie
albo jest wstrętne! No i co z tego!
Tak świat poznaję! Właśnie dlatego!
Czasem każdego coś zaskakuje
z tym właśnie dobrze lub źle się czuje.
Tyle się dzieje! Tak to już bywa.
Nie chcę emocji swoich ukrywać!
Zapoznanie z piosenką pt. „Niełatwo nas pomylić” (sł. i muz. K. Gowik)
Patrzcie: każdy z nas jest inny.
Jeden sprytny, drugi zwinny.
Jeden złośnik, drugi – smutny.
Jeden śmieszek, drugi – rezolutny.
Ref.: Jak pieski i kotki.
Jak chmury na niebie.
Tak samo i my różnimy się od siebie.
Przez tę inność w żadnej chwili
nie tak łatwo nas pomylić.
Bo wyglądem się różnimy.
Mamy inne twarze, oczy, miny.
Ref.: Jak pieski i kotki…
TYDZIEŃ II
Temat: Wiosna na wsi
Nauka piosenki pt. „Wiosna na wsi” (sł. i muz. B. Forma)
Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku...
Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku...
Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku...
Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku...
TYDZIEŃ III
Temat: Dbamy o przyrodę
Słuchanie wiersza pt. „Być eko brzmi dumnie” (M. Marzec)
Być eko dumnie brzmi.
Powiem ci to ja, powiesz mi to ty,
Ziemia to wspaniała planeta,
o którą trzeba dbać.
Tych kilka zasad warto znać!
Nie marnuję karteczek –
zanim coś narysuję,
przemyślę swój rysunek.
Na spacerze wyrzucę papierek do kosza,
a jak go nie będzie – do kieszeni papierek schowam.
Na spacer pójdę, wsiądę na rower,
ograniczę jazdę samochodem.
Wodę z kranu naleję do bidonu.
Nie chcę wody z plastikowej butelki –
powiem o tym w domu.
W pokoju, w którym mnie nie ma,
zgaszę światło.
Pamiętać o wszystkich rzeczach naprawdę jest łatwo!
O moją planetę postaram się dbać,
by służyła następnym pokoleniom
przez wiele, wiele lat.
TYDZIEŃ IV
Temat: Polska – moja ojczyzna
Nauka piosenki pt. „Rodzinny kraj” (sł. i muz. K. Gowik)
Polska ma flagę biało – czerwoną.
Polska ma godło swoje,
A na tym godle orzeł w koronie.
Polska to państwo moje.
Ref.: Moją ojczyzną Polska.
Mój kraj rodzinny to Polska.
I chociaż mam tak mało lat,
wiem, że tu jest cały mój świat.
Polska ma także swój hymn wspaniały.
Polska ma swą stolicę,
A tą stolicą miasto Warszawa.
W Polsce swą przyszłość widzę.
Ref.: Moją ojczyzną Polska.