Grupa II
Grupa II 6.30-16.30
Nauczycielki: Anna Wiśniewska i Beata Rosiak
Nauczyciel języka angielskiego: Agata Błaszczyk (zajęcia w poniedziałki i czwartki o godz. 8.30)
W kwietniu uczymy się... Tydzień pierwszy
Temat tygodnia: O czym marzą zwierzęta?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie zwierzęta żyją z ludźmi w domu jakie zwierzęta można spotkać na łąkach i polach
-jakie zwierzęta żyją w lesie jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka
- jak wygląda litera w, W
Słuchanie piosenki Na podwórku (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
Na podwórku na wsi jest mieszkańców tylu,
że aż gospodyni trudno zliczyć ilu.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa
gę, gę, hau, hau, miau, miau
gul, gul, gul – podwórkowy chór.
Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
A tu są króliki: i duże, i małe, łaciate i szare, i czarne, i białe
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
Tydzień drugi
Temat tygodnia: Kto obroni słonia?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
-w jakich środowiskach żyją zwierzęta
-które zwierzęta są pożyteczne
- jakie są zwierzęce rekordy
- które zwierzęta czują się najlepiej na lądzie, które w powietrzu,
- które w wodzie które zwierzęta są żyworodne, a które wykluwają się z
- jak wygląda litera h, H
Słuchanie piosenki Świat zwierząt (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
Ref.: Jak zwierzęta rozpoznamy i jak je zapamiętamy?
Dzielą się na: ssaki, płazy, gady, ptaki i owady.
Pamiętajmy, młode ssaki żywią się pokarmem matki.
To: psy, koty, kozy, konie, ssakiem jest też każdy człowiek.
Ref.: Jak zwierzęta rozpoznamy...
Salamandry, traszki, żaby i ropuchy to są płazy.
Gady zaś to: krokodyle, żółwie, węże, no i żmije.
Ref.: Jak zwierzęta rozpoznamy...
Kaczki, gęsi, wróble, szpaki i bociany to są ptaki.
Mają skrzydła, więc fruwają.
Ptaki z jaj się wykluwają.
Ref.: Jak zwierzęta rozpoznamy...
Te owady wszyscy znamy: osy, muchy i komary,
pożyteczne mrówki, chrząszcze,
pracowite pszczoły miodne.
Tydzień trzeci
Temat tygodnia: Jak być eko?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie działania mogą podejmować dzieci, aby żyć ekologicznie
- co zrobić ze starymi zabawkami
- jak segregować odpady
- jak wykorzystywać odpady
-jak wygląda litera z, Z
Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).
Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci i zasłania słońce.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.
Gdy wszystkie na świecie dzieci zadbają o piękno Ziemi, to wszystko skończy się szczęśliwie, nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek nauczy się lubić.
Tydzień czwarty
Temat tygodnia: Kto wymyślił naszą flagę?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie są polskie symbole narodowe
-o czym opowiadają wybrane polskie legendy
-o czym mówi hymn Polski
-jak się nazywa stolica Polski
-jak wygląda litera ż, Ż
Słuchanie piosenki Barwy naszej Ojczyzny (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
Legendy mówią o dawnych czasach,
gdy Lech szukał ziemi dla Słowian,
ujrzał w gnieździe białego orła na dębie,
na tle czerwonego słońca.
Właśnie w tym miejscu Lech gród założył,
od gniazda nazwał go Gnieznem,
odtąd barwami polskiej flagi są właśnie biel i czerwień.
Ref.: Polska flaga ma dwa kolory – biały i czerwony.
Biel to dobro, czystość, szlachetność,
czerwień – odwaga i waleczność.
Legendy mówią o dawnych czasach,
jak Krak miasto Kraków zakładał.
O tym, jak bardzo dawno temu
powstała nasza stolica Warszawa.
Już tyle wieków Polska istnieje,
a barwy flagi i godła to na tle dębu czerwień
słońca i biel białego orła.